8 maart 2023
Leestijd: 2 minuten
Geschreven door Veron

Je hebt net veel geld geïnvesteerd in een nieuwe website, maar ziet nog niet dat dit de gewenste resultaten oplevert. Vaak wordt de fout gezocht in de gebruiksvriendelijkheid van de website, terwijl het probleem vaak ontstaat door slecht geschreven teksten op de website. Dat teksten niet goed opgenomen worden in de zoekresultaten van Google kan verschillende redenen hebben:

  • Ze zijn gekopieerd van een andere website
  • Ze voldoen niet aan de vereiste regels die Google opgesteld heeft

Wanneer je flink geïnvesteerd hebt in een nieuwe website, adviseren wij om de teksten ook door een professional te laten schrijven. Dan weet je zeker dat jouw website straks goed zicht- en vindbaar is in de zoekresultaten van Google. SiteMasters geeft jou graag advies over hoe je het beste teksten kunt schrijven voor op jouw website, wanneer je dit toch zelf wilt doen hebben wij wat handige tips opgeschreven. Lees onze do’s & don’ts voor het schrijven van teksten en zie jouw website stijgen in de zoekresultaten van Google.

Vijf don’ts

  1. Gebruik niet te veel vakjargon. Ga er niet vanuit dat bezoekers dit ook begrijpen. Schrijf in begrijpelijke taal.
  2. Vermijd clichés. Schrijf over de krachten van jouw organisatie en vermijd zinnen als; ‘’Met meer dan tien jaar ervaring of uw partner voor’’.
  3. Overmatig gebruik van keyword. Het is belangrijk dat een keyword regelmatig in de tekst voorkomt, gebruik ook synoniemen en meervoudsvormen. Gebruik je het keyword te veel? Dan kan dit voor irritaties zorgen bij de bezoekers, maar wordt de tekst ook minder goed opgenomen door Google.
  4. Gebruik niet te veel tekst. Het moet duidelijk zijn voor de bezoeker welke informatie op de betreffende pagina te vinden is. Te veel tekst nodigt niet uit om verder te lezen.
  5. Gebruik één aanspreekvorm. Afhankelijk van jouw doelgroep gebruik je u of je.

Vijf do’s

Nu gaan we ons focussen op de punten die je wél moet toepassen:

  1. Weet voor wie je schrijft. Hou die doelgroep in je hoofd wanneer je een tekst aan het schrijven bent.
  2. Verdeel je tekst in alinea’s. Dit maakt de tekst overzichtelijk en gemakkelijk te scannen voor de bezoeker van jouw website.
  3. Maak gebruik van pakkende titels. Zorg altijd dat jouw tekst één H1 en minimaal twee H2 titels heeft. Hier kun je bijvoorbeeld een veel gestelde vraag in benoemen en vervolgens in de alinea antwoord op geven.
  4. Wees creatief. Je kunt natuurlijk wel bekijken hoe jouw concurrenten het doen, maar schrijf voor 100% de teksten zelf en benoem de kwaliteiten waarom iemand voor jou zou moeten kiezen.
  5. Zorg voor een duidelijke call-to-action. Wat verwacht je van jouw bezoekers? Zorg ervoor dat het gemakkelijk is om contact op te nemen.

Nu weet je wat je te doen staat. Kom je er toch niet uit? Neem dan contact met ons op!

En nu over tot actie!

Heb jij na het lezen van dit blog behoefte om bij gestaan te worden door echte professionals?
Wacht dan niet langer en ga aan de slag, door snel contact met ons op te nemen.

Ga aan de slag
Veron van SiteMasters
12 september
SiteMasters
Hey! Kan ik je ergens mee helpen?