26 april 2023
Leestijd: 3 minuten
Geschreven door Veron

April is een maand vol met feestdagen. Op 7 april was het Goede Vrijdag, op 9 en 10 april Pasen en op 27 april (morgen) wordt er Koningsdag gevierd. Lees in dit blog meer over hoe je hier op kunt inspelen met je website en/of online marketing.

Website

1. Thema

Pas het thema van je website aan naar de feestdag. Bij Koningsdag zou je dit bijvoorbeeld goed kunnen toepassen. De hele website krijgt een ‘oranje’ sfeer die past bij de viering van Koningsdag. Met een WordPress plug-in kunnen wij je website tijdelijk inrichten in het thema van een feestdag. Je site krijgt een mooie uitstraling en wordt herkenbaar voor klanten.

2. Wensenlijstje

Zorg ervoor dat tijdens feestdagen mensen een wensenlijstje kunnen invullen. Het zorgt ervoor dat mensen makkelijker ideeën voor aankopen of cadeau’s kunnen onthouden.

3. Laadtijd

Een goede laadtijd zorg voor een hogere klanttevredenheid en meer conversie. Lees in onze Website Snelheid blog meer over hoe je je website snelheid kunt meten en optimaliseren.

Voorbeeld

Online marketing

1. Thema

Pas het thema van je e-mail aan. Zorg voor een mooie opmaak van de mail die goed past bij de feestdagen.

2. Kortingen

Mensen kopen meer in tijdens feestdagen, speel hier op in door speciale kortingen aan te bieden.

3. Personaliseer & overdrijf niet

Personaliseer mails die je naar klanten verstuurd. Het zorgt ervoor dat klanten de e-mail als persoonlijk zullen ervaren. In de massa van alle e-mails kan dit onbewust voor een verschil zorgen bij klanten. Verstuur alleen niet teveel e-mails. Dit kan zorgen voor afmelders en dat is zonde voor je e-mailcampagnes in de toekomst.

4. Gebruik GIF-jes

Het toevoegen van GIF-jes in e-mails blijkt goed te werken. E-mails met GIF-jes vallen meer op en worden vaker geopend. Veel bekende webshops zoals Albert Heijn en Jumbo maken hier al gebruik van.

Voorbeeld

Social media

Maak tijdens feestdagen actief gebruik van social media en trek hiermee meer mensen naar je website toe. Enkel tips voor een goede social marketing tijdens feestdagen zijn:

1. Thema

Pas het thema van je social media kanalen aan. Maak nieuwe banners, plaats gerelateerde berichten en pas eventueel het logo aan. Je zult hierdoor eerder opvallen bij (potentiële) klanten.

2. Opvallende content

Plaats opvallende content. Blijf niet hangen in gebruikelijke berichten, maar probeer op te vallen met speciale of ludieke acties.

3. Inplannen van berichten

Plan je berichten goed van te voren in. Zorg ervoor dat jij lekker van de feestdagen kunt genieten, terwijl de content op je pagina’s geplaatst wordt.

Voorbeeld

Meer weten?

Meer weten over de mogelijkheden van het inspelen op feestdagen met je website en/of online marketing? Wij helpen je graag verder, dus neem gerust contact met ons op.

En nu over tot actie!

Heb jij na het lezen van dit blog behoefte om bij gestaan te worden door echte professionals?
Wacht dan niet langer en ga aan de slag, door snel contact met ons op te nemen.

Ga aan de slag