10 januari 2024
Leestijd: 3 minuten
Geschreven door Veron

De ‘over ons‘ pagina is een vast onderdeel van veel websites en trekt toch vaak veel bezoekers. Maar hoe bouw je zo’n pagina het beste op? Het is de ruimte waar je details over jezelf of je onderneming kunt delen, een menselijk gezicht aan je merk kunt geven, een boeiend verhaal kunt delen en… waar je potentiële klanten kunt overtuigen.

En dat kan leiden tot veel conversies.

Het doel van deze pagina is om je te onderscheiden van je concurrentie. Dit helpt om potentiële klanten te overtuigen voor jou te kiezen in plaats van voor de concurrent.

Maar wat moet je precies delen op de ‘over ons’ pagina? Of ‘over mij’ voor zzp’ers. Hoe kun je je bezoekers op een constructieve wijze beïnvloeden?

Maak het persoonlijk!

Allereerst is het essentieel om te begrijpen dat de ‘over ons’ pagina niet primair is bedoeld om je producten of diensten te promoten, maar om een beeld te geven van wie jij en je bedrijf zijn.

Bezoekers zijn al nieuwsgierig naar wat je aanbiedt; nu willen ze de mensen achter het merk leren kennen. Immers, mensen voelen zich comfortabeler als ze zaken doen met individuen of bedrijven waarmee ze een connectie voelen.

Dus, focus op jezelf en je team, en laat de productpromotie even achterwege.

In 8 stappen naar succes

Aanbeveling 1: Een menselijk tintje
De ‘over ons’ sectie is bedoeld om een menselijk gezicht aan je bedrijf te geven. Vermijd daarom al te formeel taalgebruik en technische jargon. Probeer in plaats daarvan op een informele, directe manier te schrijven, idealiter in de eerste persoon enkelvoud of meervoud.

Door op deze manier te communiceren, laat je je bedrijf meer als een individu of een team verschijnen.

Aanbeveling 2: Toon je ware gezicht
Bezoekers willen graag een visuele representatie van wie je bent. Het is daarom raadzaam om kwalitatieve foto’s of video’s van jou en je team op te nemen.

Dit helpt niet alleen om een persoonlijke band op te bouwen, maar verhoogt ook het vertrouwen. Vermijd algemene stockfoto’s en laat daadwerkelijke afbeeldingen van jou en je team zien, ongeacht hoe indrukwekkend je kantoor ook mag zijn.

Aanbeveling 3: Zet de bezoekers op de eerste plaats
Het kan paradoxaal klinken, omdat de ‘over ons’ pagina over jouw onderneming gaat. Echter, het is cruciaal om je bezoekers en hun wensen en behoeften centraal te stellen. Door te laten zien dat je de uitdagingen en vragen van je doelgroep begrijpt, kun je jezelf en je bedrijf positioneren als de ideale oplossing.

Onderstreep daarom duidelijk wat je uniek maakt en hoe je waarde toevoegt voor de klant.

Aanbeveling 4: Wees transparant
Het is niet ongewoon dat zzp’ers zich groter voordoen om serieuzer genomen te worden

Echter, er zijn voordelen aan kleinschalig zijn. Bijvoorbeeld, een kleiner bedrijf kan flexibeler zijn en een persoonlijkere relatie met klanten opbouwen. Het biedt klanten ook één centraal contactpunt. Wees daarom open over je bedrijfsgrootte en leg de nadruk op hoe klanten hiervan kunnen profiteren.

Aanbeveling 5: Wees gedetailleerd
Het is prima om beweringen te maken op je ‘over ons’ pagina, maar zorg ervoor dat ze concreet zijn. Vermijd vage termen zoals ‘de beste service’.

In plaats daarvan, leg uit hóe je deze service biedt en wat jou onderscheidt.

Gebruik specifieke gegevens en feiten. Bijvoorbeeld, als je product tijd bespaart, geef dan aan hoeveel tijd het precies bespaart en wat de voordelen hiervan zijn.

Aanbeveling 6: Geef anderen een stem
Reviews en getuigenissen zijn krachtige tools voor overtuiging. Versterk je boodschap door positieve feedback van tevreden klanten te delen. Bijvoorbeeld door je Google reviews op je site te tonen.

Deze externe bevestiging kan een enorme impact hebben op potentiële klanten.

Aanbeveling 7: Deel een inspirerend verhaal
Mensen zijn van nature aangetrokken tot verhalen. Maak je ‘over ons’ pagina gedenkwaardig door je bedrijfsmissie en geschiedenis in verhaalvorm te presenteren.

Deel je motivaties en de redenen achter je passie.

Een beetje creativiteit in je verhaal kan het nog aantrekkelijker maken, maar blijf authentiek.

Aanbeveling 8: Oproep tot actie
Een call-to-action is cruciaal.

Na het lezen van je ‘over ons’ pagina, moeten bezoekers weten wat de volgende stap is, of dat nu contact opnemen, een offerte aanvragen of doorgaan naar een andere pagina is.

De perfecte ‘over ons’ pagina laten maken?

De bovenstaande aanbevelingen zijn bedoeld om je te begeleiden bij het opstellen van een unieke en effectieve ‘over ons’-pagina.

Denk je al een goede pagina te hebben en wil je dat SiteMasters er eens naar kijkt? Of wil je wat extra advies en/of ideeën? Neem dan gerust contact met ons op.

SiteMasters helpt je graag verder. Neem contact met ons op.

En nu over tot actie!

Heb jij na het lezen van dit blog behoefte om bij gestaan te worden door echte professionals?
Wacht dan niet langer en ga aan de slag, door snel contact met ons op te nemen.

Ga aan de slag