Adverteren op social media

Meer naamsbekendheid, een grotere groep mensen bereiken en mensen direct aanzetten tot een aankoop? Begin dan met adverteren op social media. Social media zijn niet meer weg te denken uit deze tijd. Maar hoe pak je social media adverteren nu aan? Op welke kanalen ga je adverteren en met welke doelstellingen?

Ontdek hier welke advertentie mogelijkheden er binnen social media zijn, waar je aan moet denken en hoe het werkt. Wil je liever niet zelf aan de slag? Lees hier hoe en op welke platformen je het beste kunt adverteren. Als social media bureau met meerdere social media experts in dienst helpen wij je graag!

Adverteren op social media bieden wij al aan vanaf €250,-

Promotiemiddel

Het is niet gek dat veel organisaties social media gebruiken als promotiemiddel om hun doelgroep te bereiken. Adverteren via sociale media is door de jaren heen echter een ingewikkeld proces geworden.

Maar geen zorgen onze Masters weten precies wat ze doen. Wij kijken samen met jou welke social media kanalen je het beste in kunt zetten en hoe jij je optimaal gebruik kunt maken van je advertentiebudget.

Deze helden hebben wij al geholpen

Welke social media platformen zijn er ?

Onderstaande social media kanalen kun je goed inzetten voor social advertising. Er zijn meerdere social media kanalen waarop je kunt adverteren. Om hoger in Google te komen is het ook verstandig om social media promotie in te zetten voor je webpagina’s. Zo genereer je meer links naar je website en breng je je content onder de aandacht van je social media volgers.

Voor Google is het een belangrijk signaal als content op de social media kanalen gedeeld worden. Dat betekent dat het nuttige content is, die mensen daadwerkelijk gebruiken of inzetten om een oplossing te krijgen voor bijvoorbeeld een probleem waar zij tegenaan lopen.

Op de volgende kanalen kun je social media adverteren inzetten:

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • LinkedIn
  • Snapchat
  • Twitter

Hoe werkt adverteren?

Als je gaat adverteren, op welke manier dan ook, moet je je altijd eerst afvragen wat je wilt bereiken. Is je doel om een zo groot mogelijke groep aan te spreken? Of wil je gericht klanten winnen? Op basis van deze doelstellingen ga je kijken welke advertenties en welke platformen hierbij passen. Dit doe je ook voor al je andere kanalen die je inzet. Je zet geen Google Ads campagne in, omdat jouw concurrenten dit doen. Je laat een Google Ads campagne opzetten, omdat je met een advertentie campagne jouw doelstellingen bereikt. Social media marketing zet je op precies dezelfde manier in voor jouw bedrijf.

Veron van SiteMasters
2 november
SiteMasters
Hey! Kan ik je ergens mee helpen?