17 februari 2023
Gewijzigd op 22 februari 2023
Leestijd: 2 minuten
Geschreven door Veron

Om nog meer rendement uit je acties te halen is het goed om je te richten op conversieoptimalisatie. Hiervoor hebben wij 5 website conversie tips voor je:

1. Ga aan de slag met Hotjar

Hotjar bestaat al een tijdje. Het is een manier om het gedrag van de bezoekers op je website te onderzoeken.

  • Stel heatmaps in op pagina’s met veel bezoekersverkeer of een hoog bouncepercentage
  • Benader je klantenbestand met een e-mailenquête via Hotjar
  • Gebruik recordings om sessies terug te kijken en zie waar bezoekers hun bezoek beëindigen

2. Focus op personalisatie

Het personaliseren van je campagnes werkt als een enorme conversiebooster. Herkenning is hierbij key. Laat een advertentietekst terugkomen in de titel van je landingspagina bijvoorbeeld. Zo simpel kan het zijn. Het leidt namelijk direct tot meer betrokkenheid en doorstroom.

3. Besteed wat meer aandacht aan je CTA

Hoe vaak heb je al ‘inschrijven’, ‘versturen’ en ‘lees meer’ gebruikt voor een knop op je website? Juist… Best wel vaak waarschijnlijk. Tijd voor meer diversiteit. Je mag hierin best wat experimenteren. Door middel van A/B testing weet je wat werkt en wat niet.

4. Onderscheid door USP’s

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: formuleer scherpe, unieke unique selling points. Lage prijzen en een hoge service biedt in principe elk bedrijf. Maar wat doet jouw bedrijf en je concurrent niet? Benadruk je unieke verkoopargumenten.

5. Los conversielekken op

Er zijn een aantal conversielekken die belangrijk zijn om op te lossen.

  • Te lange teksten: zorg voor korte en krachtige teksten zodat mensen niet afhaken omdat ze geen zin hebben om een hele plak tekst te lezen.
  • Slordig design: het is zonde als mensen niet kunnen vinden wat ze willen door een slecht design. Ga dus altijd voor overzichtelijk en herkenbaar.
  • Lange formulieren: maak formulieren kort. Hoe minder mensen hoeven in te vullen, hoe sneller ze het doen. Voor de download van een infographic is de naam en een e-mailadres voldoende.
  • Laadsnelheid: niet alleen voor conversie maar ook voor je organische vindbaarheid is een goed werkende, snelle website van groot belang.

Hulp nodig?

Wil je graag meer hulp bij het verhogen van jouw conversies? Dat is geen probleem. Neem gerust contact met ons op.

En nu over tot actie!

Heb jij na het lezen van dit blog behoefte om bij gestaan te worden door echte professionals?
Wacht dan niet langer en ga aan de slag, door snel contact met ons op te nemen.

Ga aan de slag